طلای 18 عیار: 2,462,200 تومان1403/02/11

ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

راهنمای کامل خرید انگشتر پورتوفینو

گروه طلای آرین
13 تیر 1401
4 دقیقه زمان برای مطالعه
راهنمای کامل خرید انگشتر پورتوفینو

خرید انگشتر پورتوفینو موضوع اصلی مقاله امروزه، ولی قبل از اون باید در مورد خرید اینترنتی طلا حرف بزنیم. طلا استفاده‌های متنوعی داره؛ بعضی‌ها برای عروسی و مناسبت‌های خاص می‌خرنش و بعضی‌ها هم به عنوان پشتوانه مالی نگهش میدارن. اما چیزی که بین همه مسلم و واضحه،‌ اینه که هیچکس بدش نمیاد که طلا داشته باشه. اما خرید طلا از طلا فروشی خیلی با خریدهای اینترنتی فرق داره؛ اگه می‌خواین انگشتر طلای پورتوفینو رو به صورت اینترنتی بخرین، لازمه که به چند تا نکته توجه داشته باشین، تا هم هزینه اضافی نپردازین‌ و هم از اصل بودن کالا مطمئن باشین.

به همین دلیل تو این مقاله یک راهنمای جامع خرید انگشتر طلا ترتیب دادیم که زیر و بم این موضوع رو پوشش میده. فقط حواستون باشه که اگه قصد خرید انگشتر طلا پورتوفینو رو دارین باید قیمت طلا دستتون باشه. چون قیمت انگشتر بر طبق گرم طلاش مشخص میشه و باید از طریق اون قیمتش رو محاسبه کنین.

اینفوگرافیک راهنمای کامل خرید انگشتر پورتوفینو

اگه کلی سوال در مورد خرید انگشتر پورتوفینو دارین و می‌خواین بدونین انتخاب انگشتر طلا مناسب به چه عواملی وابسته‌ست و موقع خرید باید یه چه چیزهایی توجه کنین، با مجله طلافروشی آرین همراه باشین و سوالاتون رو از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۴۹۳۴۰۲۵ از ما بپرسین.

انگشتر طلا پورتوفینو چیست؟

پورتوفینو چیه؟ پورتوفینو نوعی از طراحی انگشتره که چند ردیف از فلزات رو با طرح ها و شکل‌های مختلف کنار هم قرار داده. انگشتر پورتوفینو ترکیبی از انگشترهای معروف چانکی و انگشترهای لایه‌ایه که در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ طرفداران زیادی پیدا کردن. اما اینطور که به نظر می‌رسه امسال انگشتر پورتوفینو قصد داره دنیای مد و طلا را از آن خودش کنه. طراحی ضخیم و چند حلقه این انگشترها از بارز‌ترین ویژگی‌های ظاهریشونه‌ که معمولا با نگین‌های ظریف تزئین می‌شه. این انگشترها با رنگ‌های مختلف طلا ساخته می‌شن و حتی ممکنه رنگ حلقه‌ها تو مدل‌های مختلف باهم فرق داشته باشه.

برای اینکه تشخیص بدین انگشتر Portofino چه شکلیه، باید بگیم که این انگشترا طوری طراحی شدن انگار چند تا حلقه رو بهم چسبوندین. هر کدوم از این حلقه‌ها طراحی مخصوصی دارن و گاهی شلوغ و گاهی ساده هستن. به طور کلی این حلقه‌ها بهم وصلن ولی بعضی از مدل‌های انگشتر پورتوفینو که به مدل Dynamic معروفن‌، حلقه‌های جدا از هم دارن که جذابیتشون رو چند برابر می‌کنه.

این انگشترها علاوه‌بر اینکه به خاطر شیک بودن مناسب هر مهمانی و مجلسی هستن، برای استفاده روزمره هم پیشنهاد می‌شن. چون حالت ضخیم و پهن انگشتر پورتوفینو به‌راحتی اون رو با استایل‌های خاص روزمره هماهنگ می‌کنه.

حالا وقتشه که نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا پورتوفینو رو با هم بررسی کنیم.

هنگام خرید انگشتر پورتوفینو به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید انگشتر پورتوفینو لازمه که تا حدود زیادی در مورد طلا، طلا فروشی و قیمت ها اطلاع داشته باشین. قیمت طلا به چندین عامل بستگی داره که وزن و عیار فقط دو تا از معیارهاش هستن. انگشتر پورتوفینو آرین گلد توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده و بهترین قیمت رو نسبت به هر طلا فروشی در بازار تهران به شما عرضه می‌کنه.

پس قبل از خرید ۴ نکته زیر رو یادتون باشه:

۱. عیار و قیراط

طلا یک کالای بسیار ارزشمنده، به همین دلیل بعید نیست که خیلی از فروشنده‌ها بخوان انگشتر پورتوفینو غیراصل رو به اسم اصل به شما بفروشن. پس برای اینکه چنین اتفاقی نیفته‌، همیشه به عیار انگشتر طلا دقت کنین. عیار در واقع میزان خلوص و ارزش اون انگشتر رو نشون میده؛ کمترین میزان خلوص طلا ۱ قیراط با حدود ۰.۴ درصد طلا و بیشترین خلوص طلا هم ۲۴ قیراط با حدود ۱۰۰ درصد طلاست که بهش طلای ۲۴ عیار میگن.

اکثر انگشترها عیاری بین ۱۴ تا ۱۸ دارند.

۲. مهر حک شده

همه جواهرات طلای اصل دارای یک مهر روی بدنه هستن که عددی رو نشون میده. این کد یا عدد یک استاندارد جهانیه که ارزش و خلوص همه طلاهای جهان طبق این معیار تعیین میشه. این کار برای اینه‌که تمام طلاها خالص نیستن و بعضی‌ها با آلیاژ فلزات دیگه ترکیب می‌شن تا قیمت‌شون پایین تر بیاد. پیاده‌سازی این استاندارد توسط هند در سال ۲۰۰۰ اجباری شد.

آیا می‌شود با طلافروش سر قیمت چانه زد؟

برای پیدا کردن اندازه قیراط انگشتر طلا روی انگشتر پورتوفینو باید قسمت داخلی حلقه رو نگاه کنین. عدد نوشته شده ممکنه بر اساس معیار قیراط (K) چیزی بین 0K تا 24K رو نوشته باشه و یا ممکنه درصد خلوص طلا رو نشون بده و عددی بین 0 تا 999 باشه. فرمت نشون دادن میزان خلوص طلا طبق عدد به این صورته:

  • 999= طلای ۲۴ عیار با 99.9 درصد خلوص
  • 916= طلای ۲۲ عیار با 91.6 درصد خلوص
  • 750= طلای ۱۸ عیار با 75 درصد خلوص

علاوه‌بر این عددها یک علامت دیگه هم ممکنه روی انگشتر یا مدال Portofino پیدا کنید که با حروف انگلیسی به صورت GF, GP یا GEP نوشته شده باشه. این علامت نشون دهنده ناخالص بودن انگشتره و یعنی سازنده لایه نازکی از طلا رو روی مس یا نقره کشیده و کل محصول از جنس طلا نیست. در واقع هر کدوم از این علامت‌ها یک کلمه اختصاری هستند که در ادامه توضیح دادیم:

  • اگر نوشته GP رو داخل طلا دیدین یعنی انگشترتون با طلا روکش شده و داخلش طلا نیست.
  • اگر نوشته GF رو داخل طلا دیدین یعنی داخلش از فلزاتی مثل نقره استرلینگه و روش لایه ضخیمی طلا کشیده شده.
  • اگر نوشته GEP رو داخل طلا دیدین یعنی اون انگشتر آبکاری طلاست و خود طلا نیست.

۳. اجرت ساخت

حالا که فهمیدیم چطور اصل یا فیک بودن انگشتر پورتوفینو رو تشخیص بدیم، باید اینم بدونیم که قیمت انگشتر طلا پورتوفینو فقط بر اساس قیراط طلا تعیین نمیشه و هزینه‌های دیگه‌ای هم این وسط دخیلن. یکی از این هزینه‌ها هزینه ساخت انگشتره که به اجرت ساخت طلا معروفه.

اجرت ساخت هزنیه‌ایه که طلافروش برای ساخت و طراحی انگشتر یا دستبند طلا پورتوفینو دریافت می‌کنه و به قیمت خام یک گرم طلا اضافه میشه. میزان هزینه دریافتی بسته به کاری که روی طلا شده، یا تعداد جواهراتی که روش به کار رفته تعیین میشه. به طور کلی هرچقدر انگشتر طلایی که می‌خرین با ارزش‌تر باشه، اجرتش هم بیشتره.

حواستون باشه که این هزینه فقط موقع خرید باید پرداخت بشه و موقع فروش اون رو بهتون برنمی‌گردونن. بنابراین اگه قصدتون از خرید انگشتر پورتوفینو سرمایه ‌گذاریه بهتره که شمش یا سکه بخرین‌ تا نیازی به پرداخت هزینه اجرت نباشه.

۴. قیمت تمام شده

همانطور که پیش از این گفتیم قیمت انگشتر پورتوفینو بر اساس چندین معیار متفاوت تعیین میشه که نهایتا قیمت تمام شده طلا رو مشخص می‌کنه. پس شما موقع خرید انگشتر طلا، باید علاوه‌بر اجرت ساخت و هزینه خود طلا بر طبق عیار، هزینه‌های دیگه‌ای مثل مالیات و سود فروشنده رو هم به معادله اضافه کنین. پس به طور کلی عوامل زیر در قیمت تمام شده انگشتر پورتوفینو ۱۸ عیار تاثیرگذارن:

  • قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار
  • اجرت ساخت انگشتر
  • مالیات بر ارزش افزوده (۹ درصد)
  • سود طلافروش (۷ درصد)

از اونجایی که انگشتر پورتوفینو بدون اجرت نداریم و همه انگشترها این هزینه رو دارن، فرمول محاسبه قیمت تمام شده با احتساب اجرت به شکل زیره :

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + [وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار)]

حالا که به درک درستی از نحوه محاسبه قیمت طلا رسیدیم وقتشه انگشتر مورد علاقه‌مون رو پیدا کنیم. حالا دیگه قیمت و عیار رو می‌ذاریم کنار و سلیقه‌مون رو معیار قرار می‌دیم. برای این کار باید به چند تا نکته دیگه هم توجه کنیم تا خرید بهتری داشته باشیم.

۵. استایل خودتون رو تعریف کنید

همیشه قبل از خرید طلا از خودتون بپرسین که دقیقا چی می‌خواین؟ نذارین تنوع طرح‌ها و مدل‌ها غافلگیرتون کنه و از چیزی که اول می‌خواستین دور بشین. مثلا موقع خرید انگشتر پورتوفینو باید مشخص کنین که یه نمونه ساده کلاسیک می‌خواین یا انگشتر پورتوفینو نگین دار رو به هرچیزی ترجیح میدین.

طلافروش معتبر به چه کسی می‌گویند؟

توجه داشته باشین بهترین رنگ برای ست کردن انگشتر طلا می‌تونه طلای سفید باشه. این رنگ به خاطر خنثی بودن با خیلی از لباس‌ها سازگاره و خیلی هم پر زرق و برق نیست.

اما در نهایت همه اینا سلیقه‌ایه و باید خودتون تصمیم بگیرین که استایلتون چه‌جوری باشه. مثلا انگشتر Cross در فروشگاه آرین گلد از شمش رزگلد و سفید درست شده و مناسب کساییه که از رنگ طلایی خوششون نمیاد. شما می‌تونین این انگشتر رو از بهترین طلا فروشی غرب تهران تهیه کنید.

۶. بودجه مالی‌تون رو‌ تعیین کنید

هرچند این مورد احتمالا اصلی‌ترین معیار خرید انگشتر طلا برای خیلی از افراده، ولی باز‌هم در این مقاله تو رتبه دوم آوردیمش تا روی استایل تاکید بیشتری داشته باشیم. معمولا افراد به چند دلیل مشخص طلا می‌خرن:

  • بعضی‌ها طلا میگیرن تا تو مناسبی خاص به کسی هدیه بدن
  • گاهی اوقات هم با ارتقای شغلی بهتون هدیه‌هایی مثل ساعت یا سکه طلا میدن
  • خیلی از افراد از طلا برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پولشون استفاده می‌کنن

اگه‌ قصدتون از خرید طلا هر کدوم از دلایل بالا باشه پس قیمتش حتما براتون مهمه. دونستن‌ اینکه چقدر می‌خواین برای انگشتر طلا پورتوفینو هزینه کنین، باعث میشه تا انتخاب‌هاتون محدودتر بشه و جنس مورد نظرتون رو زودتر پیدا کنین. به‌علاوه خیلی از فروشنده‌ها سعی می‌کنن تا با هیجان‌زده کردنتون محصولات گرون‌ترشون رو بهتون بفروشن، اما وقتی بودجه‌تون مشخصه دیگه چنین اتفاقی هم نمیوفته‌.‌

گروه طلافروشی آرین گلد می‌تونه خدمات طراحی انگشتر طلا سفارشی رو هم براتون انجام بده. این انگشتر‌ها توسط هنرمندان ایرانی این گروه انجام میشن و دارای ظرافت و کیفیت بسیار بالایی هستن.

۷. جواهرات را بشناسید

اینکه بدونین دقیقا چی می‌خواین لازمه ولی کافی نیست. برای اینکه خرید موفقی داشته باشی حتما باید یا باید خودتون از جواهرات سر در بیارین، یا با کسی که اطلاعات کافی داره مشورت کنین. بعضی وقتا چیزهایی که ما می‌خوایم از مد افتاده و می‌تونیم به جاش انگشترهای جذاب‌تری بگیریم. مثلا اگه قصد خرید انگشتر طلا برای شب تولد رو دارین، انگشتر پورتوفینو خیلی بهتر از حلقه‌های قدیمی و از مد افتاده‌ایه که تو ترند این روزها جایی ندارن.

البته محصولات پورتوفینو فقط به انگشتر خلاصه نمیشه و اگه طرفدار دستبند هستید، دستبند Portofino هم گزینه خوبی برای کادوی روز تولده.

علاوه‌بر این‌ها، شناخت طلا و جواهر یه مزیت دیگه هم داره و اون به فروشنده‌ای که ازش می‌خرین مربوطه. اگه قصد خرید انگشتر پورتوفینو رو داشته باشین و ندونین که معنی لیبل‌های مثل 14K یا 18K چیه ممکنه فروشنده از اطلاع نداشتنتون‌ سوء استفاده کنه.

پس حتما فبل از خرید از قیراط و عیاری که مد نظرتونه مطمئن باشین، رنگ طلا رو انتخاب کنین و تصمیمتون رو بگیرین. خیلی از افراد اصلا از رنگ طلا روی پوست دستشون خوششون نمیاد، ولی چون به فلزات دیگه حساسیت دارن دلشون می‌خواد انگشتر طلا بخرن. خب بهترین راه برای این افراد اینه‌که از رنگای دیگه‌ی طلا مثل سفید یا زرد استفاده کنن که با پوست دستشون هماهنگ‌تره.

۸. فروشنده قابل اطمینان پیدا کنید

شرط عقل حکم می‌کنه که موقع خرید انگشتر پورتوفینو به بهترین فروشنده مراجعه کنین. فروشنده‌ای که شما رو در طول خرید راهنمایی می‌کنه و با توجه به معیارهای شما بهترین انگشتر رو بهتون پیشنهاد می‌کنه. طلافروشی‌های زیادی در سطح شهر وجود داره‌ که نه تنها خوب راهنمایی‌تون نمی‌کنن بلکه محصولات متنوعی هم ندارن. خرید طلا و جواهر به هر شکلی هم که باشه نوعی پس‌انداز محسوب میشه، پس حتما این مسئله رو جدی بگیرین و از جایی خرید کنین که براتون ارزش قائلن.

چطور انگشتر مورد علاقه‌م رو انتخاب کنم؟

حواستون باشه که فروشنده خوب همه کار رو براتون نمی‌کنه و باید باز هم کمی روی خودتون حساب کنین. پس بازم تاکید می‌کنیم که حتما موقع خرید مهر حک شده روی انگشتر پورتوفینو رو چک کنین. این مهر میزان قیراط و اصالت طلا رو نشون میده و وجودش خیلی مهمه.

نتیجه گیری

چیزی که مسلمه اینه‌که همه طلا رو دوست دارن، حالا چه طلای زرد باشه و چه سفید. اما خرید طلا به خاطر ارزش زیادیش نیاز به دقت بالایی داره تا مناسب با هدفمون باشه. همونطور که گفتیم هدف از خرید طلا همیشه برای هدیه یا استفاده شخصی نیست و خیلی از افراد طلا رو به عنوان یه کالای همواره ارزشمند می‌خرن تا از اموالشون محافظت کنن. فاکتورهای مهم تو خرید طلا عیار و قیراط، مهر حک شده و وزنشه که باید با توجه به استایلی که می‌خوایم و هزینه‌ای که می‌تونیم بکنیم تعیین بشه.

اما آخر از همه باید به فروشنده‌ای که ازش می‌خرین هم اعتماد داشته باشین و به غیر از طلافروش‌های معتبر از جاهای نامطمئن خرید نکنین.

گروه آرین گلد یک طلا فروشی شمال تهرانه که نیازی نیست ازش حضوری خرید کنین. همه محصولات این فروشگاه با اطلاعات کامل داخل سایت موجوده و فقط کافیه محصول مورد نظرتون رو انتخاب کنین و بخرین. برای مشاوره و ارتباط با ما شماره تماس ۰۹۱۲۴۹۳۴۰۲۵ رو فراموش نکنین.

منابع

thehindu

5bestincity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟ (۴ نکته و راز عجیب)

چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟ (۴ نکته و راز عجیب)

درخشندگی یکی از بارزترین مشخصات انگشتر طلا است که باعث زیبایی و دیده شدن آن می‌شود، یکی ...
گروه طلای آرین
09 بهمن 1400
۱۰ ایده ست کردن انگشتر طلا با لباس تابستانی

۱۰ ایده ست کردن انگشتر طلا با لباس تابستانی

انگشتر طلا می‌تونه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ست کردن یک استایل تابستانی زیبا و جذاب باشه! ...
گروه طلای آرین
11 اردیبهشت 1401
نکات خرید بهترین انگشتر طلا برای خودتان (۴ نکته ضروری)

نکات خرید بهترین انگشتر طلا برای خودتان (۴ نکته ضروری)

هیچ چیز به اندازه طلای خوش‌ساخت و شکیل، نشان‌دهنده ظرافت و زیبایی نیست. خرید انگشتر طلا نیاز ...
گروه طلای آرین
29 دی 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader