طلای 18 عیار: 2,462,200 تومان1403/02/11

ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

راهنمای جامع خرید انگشتر طلا

گروه طلای آرین
07 خرداد 1401
4 دقیقه زمان برای مطالعه
راهنمای جامع خرید انگشتر طلا

خرید انگشتر طلا از جذابیت بالایی برخورداره و خیلی از خانم‌ها به این کار علاقه دارن. بدون شک، همه ما دوست داریم که جواهرات خاص، زیبا و باکیفیتی داشته باشیم. اما باید در نظر داشته باشید که نکات زیادی برای خرید جواهرات خوب وجود داره که بهتره از اون‌ها آگاه باشید.

به عنوان مثال، باید این سوال‌ها رو از خودتون بپرسید که آیا دوست دارید نگین انگشتر طلا شما سفید، صورتی، زرد یا سبز باشه؟ قیراط یا عیار، به چه معناست؟ چه تفاوتی بین طلا 14 عیار و 24 عیار وجود داره؟ طلا خالص و جواهرات با روکش طلا چه فرقی باهم دارن؟

از متداول ترین عیارهای جواهرات می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم

اگه می‌خواین با یک راهنمای کامل و جامع برای پاسخ به تمام سوالات‌تون در زمینه خرید انگشتر طلا آشنا بشید، پیشنهاد می‌کنیم که تا آخر این مقاله با گروه طلافروشی آرین همراه باشید. اگه به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، فقط کافیه از طریق شماره ۰۹۱۲۴۹۳۴۰۲۵ با مشاوران ما تماس برقرار کنید.

با چند نکته مهم برای خرید انگشتر طلا آشنا بشید!

به طور کلی، خرید انگشتر طلا به اهداف و سلیقه شخصی افراد مختلف بستگی داره. به عنوان مثال، بعضی‌ها به دنبال انگشترهای ظریف و ساده هستن، اما بعضی‌ها به طراحی انگشتر طلا درشت‌تر علاقه دارن. بعضی از خانم‌ها سبک مینیمال و ساده را می‌پسندن اما بعضی‌ها خرید جواهرات پر زرق و برق و کار شده رو دوست دارن. اما علاوه‌بر این‌ها، باید به ویژگی‌هایی مثل وزن، کیفیت و عیار انگشتر طلا هم دقت کنید تا در نهایت بتونید یک جواهر عالی، متناسب با سلیقه و استایل شخصی‌تون خریداری کنید.

 

 

گالری آرین، یکی از بهترین و معتبرترین طلافروشی‌های تهران هست که برای همه خانم‌ها با هر سلیقه‌ای، یک انتخاب عالی محسوب می‌شه. شما می‌تونید انواع جواهرات خاص و زیبا رو در بالاترین کیفیت از این برند تهیه کنید. علاوه‌بر امکان خرید حضوری از شعب تهران، امکان خرید آنلاین از طریق وب‌سایت هم برای شما عزیزان در نظر گرفته شده. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونید از طریق شماره ۰۹۱۲۴۹۳۴۰۲۵ با ما در تماس باشید.

در ادامه همراه ما باشید تا با چند نکته مهم و کاربردی برای خرید انگشتر طلا آشنا بشید:

عیار طلا چیه و چه اهمیتی در خرید انگشتر طلا داره؟

عیار، معیاری برای سنجش درجه خلوص طلا محسوب می‌شه و طلای خالص، 24 عیار هست. از اون‌جایی که طلای 24 عیار خالص‌ترین شکل طلا شناخته شده می‌باشد، هر نوع جواهراتی که کمتر از 24 عیار باشن، در واقع به عنوان یک “آلیاژ” در نظر گرفته می‌شن. آلیاژ، مخلوطی از فلزات مختلف هست و از عبارت قیراط یا عیار، برای درجه بندی خلوص آلیاژها استفاده می‌شه.

چه تفاوتی بین طلای 14 عیار و 18 عیار وجود داره؟

موقع خرید انگشتر طلا یا هر جواهر دیگه‌ای، یادتون باشه که هر چقدر عیار کمتر باشه، میزان خلوص طلا هم کاهش پیدا می‌کنه. با توجه به نوع فلزاتی که در یک آلیاژ استفاده شدن، فاکتورهایی مثل دوام، قیمت و حتی رنگ جواهر، تغییر پیدا می‌کنه.

عیارهای مختلفی برای طلا جواهرات در سراسر دنیا در نظر گرفته شده که طبق گزارشات، یک آلیاژ حداقل باید 9عیار باشه که این مقدار، حدودا از 37.5٪ طلا تشکیل شده و بقیه آلیاژ شامل سایر فلزات می‌شه. از متداول ترین عیارهای جواهرات می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جواهر 10 عیار شامل 41.7% طلا
  • جواهر 14 عیار با 58.3% طلا
  • جواهر 18عیار با 75% طلا
  • جواهر 22 عیار با 91.7% طلا
  • جواهر 24 عیار با 91.9٪ طلا که طلا خالص محسوب می‌شه

 

مقالات زیر را حتما مطالعه کنید:

طلای ۲۴ عیار بهتر است یا ۱۸ عیار؟

راهنمای کامل اندازه قیراط انگشتر طلا

نکات مهم هنگام خرید انگشتر طلا

 

 

قیراط چه تاثیری روی رنگ جواهرات داره؟

شاید براتون جالب باشه بدونید که هر چقدر درصد خلوص طلا بیشتر باشه، جواهر شما رنگ زرد پررنگ‌تری خواهد داشت. سایر فلزات موجود در یک آلیاژ هم می‌تونن روی رنگ جواهرات تاثیر بذارن. به عنوان مثال، جواهراتی که رنگ صورتی یا رزگلد دارن، این رنگ جذاب و زیباشون رو از فلز مس موجود در آلیاژ به دست میارن. طلای سفید هم رنگ خودش رو از فلزاتی مثل نیکل، نقره، روی یا پالادیوم می‌گیره.

طلا 916 چیست؟

جواهرات سفید رنگ، خیلی شیک و مدرن هستن و از درخشش خاصی برخوردارن و به همین دلیل، طرفداران خیلی زیادی دارن. با این حال، جالبه بدونید که رنگ طلای سفید به صورت خام، خاکستری مایل به زرد هست و ظاهر درخشان و زیبای این جواهرات، به دلیل فرآیندی به نام آبکاری رودیوم ایجاد می‌شه. توجه داشته باشید که آبکاری رودیوم نیاز به مراقبت و نگهداری داره. به طور کلی، برای حفظ زیبایی و درخشش جواهرات طلای سفید، باید هر 1 یا 2 سال یکبار، از این روش استفاده کنید.

با تفاوت طلا خالص و توپر و روکش طلا آشنا بشید

شما می‌تونید جواهرات طلا رو به شکل‌های گوناگونی خریداری کنید. یکی از این روش‌ها، آبکاری طلا نام داره که در این روش،  یک لایه نازک طلا با استفاده از جریان الکتریسیته روی فلزات قرار می‌گیره. مشکل جواهرات آبکاری شده اینه‌که با گذشت زمان، در نهایت لایه نازک طلا از بین می‌ره و فقط فلزی که زیرش قرار داره، دیده می‌شه. بنابراین، پس از مدت‌ها، این جواهرات جلوه و زیبایی‌شون رو از دست می‌دن.

روش دیگه، پر کردن طلا نام داره که در این روش، یک لایه طلا روی یک هسته فلزی پایه (معمولا برنج یا نقره استرلینگ) کشیده می‌شه و این کار توسط یک دستگاه مخصوص انجام می‌شه. این روش، به عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه  محسوب می‌شه، چون ظاهری مشابه طلای جامد و توپر داره. یکی از مشکلات این جواهرات اینه‌که ارزش میراثی مشابه طلای جامد رو نداره، چون به جای یک قطعه طلا جامد، صرفاً با یک لایه نازک طلا مواجه هستیم.

در نهایت، با گذشت سال‌ها یا حتی دهه‌ها، لایه بالایی طلا ساییده می‌شه و فقط هسته فلزی باقی می‌مونده. علاوه‌بر‌این، فرآیند بازیافت جواهرات با روکش طلا هم از نظر شیمیایی خیلی سخته و برای این کار به استفاده از اسید نیتریک نیاز داریم. به طور کلی، پیشنهاد ما اینه‌که طلا جامد و توپر خریداری کنید که هم ارزش مادی بسیار بالایی دارن و هم از کیفیت و دوام خیلی خوبی برخوردار هستن.

اصطلاح “ورمیل” یعنی چی؟

ورمیل یک اصطلاح تخصصی هست که برای یک فرآیند خاص در صنعت طلا سازی بکار برده می‌شه. به گفته خیلی‌ها، این روش یک جایگزین مناسب برای خرید طلای جامد محسوب می‌شه، چون هم مقرون‌به‌صرفه‌ست و هم دوام و پایداری بیشتری نسبت به روش‌های آبکاری طلا یا پر کردن طلا داره.

آیا بعد از خرید انگشتر طلا 24 عیار می‌تونیم هر روز ازش استفاده کنیم؟

ورمیل، شامل فرآیند آبکاری نقره استرلینگ جامد با یک لایه ضخیم از طلای 10 تا 24 عیار می‌شه. بعد از اینکه پس از سال‌ها، لایه بالایی طلا از بین رفت، شما با یک جواهر زیبا و بادوام از جنس نقره استرلینگ مواجه هستید که به خودی خود، خیلی جذابه!

نتیجه‌گیری:

به طور  کلی، خرید طلا و جواهرات، به خصوص خرید انگشتر طلا، از جذابیت بالایی برخورداره اما موقع این کار باید نکاتی رو در نظر بگیریم تا بتونیم بهترین و مناسب‌ترین محصول رو خریداری کنیم. یکی از این نکات، توجه به عیار طلاست که از اهمیت بالایی برخورداره. به طور کلی هر چقدر عیار طلا بالاتر باشه، میزان خلوص طلا بیشتره و علاوه‌بر‌این، از استحکام کمتری برخورداره. اما اگه از آلیاژهایی مثل مس، نقره، نیکل و غیره در ساخت جواهرات استفاده بشه، دوام و مقاومت اون‎ها افزایش پیدا می‌کنه. گالری طلا فروشی آرین، یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها در تهران هست که با ارائه خاص‌ترین و باکیفیت‌ترین جواهرات، از سابقه بسیار درخشانی در زمینه طراحی، ساخت و فروش طلا برخورداره. برای مشاهده و خرید انگشتر طلا و جواهرات شیک و جذاب، می‌تونید به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت اقدام کنید و یا به یکی از شعب فروشگاه در تهران مراجعه کنید. امیدواریم این مقاله براتون آموزنده و مفید بوده باشه.

 

منبع

Comprehensive guide to buying gold jewelry

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟ (۴ نکته و راز عجیب)

چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟ (۴ نکته و راز عجیب)

درخشندگی یکی از بارزترین مشخصات انگشتر طلا است که باعث زیبایی و دیده شدن آن می‌شود، یکی ...
گروه طلای آرین
09 بهمن 1400
چگونه انگشتر طلا نامزدی و ازدواج را باهم‌ ست کنیم؟

چگونه انگشتر طلا نامزدی و ازدواج را باهم‌ ست کنیم؟

"جواهرات با احساسات افراد مرتبط هستند؛ این جنبه از جواهرات واقعاً برای من جالب است." آن دمولیمستر مراسم عروسی ...
گروه طلای آرین
02 خرداد 1401
راهنمای کامل خرید انگشتر پورتوفینو

راهنمای کامل خرید انگشتر پورتوفینو

خرید انگشتر پورتوفینو موضوع اصلی مقاله امروزه، ولی قبل از اون باید در مورد خرید اینترنتی طلا ...
گروه طلای آرین
13 تیر 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه