طلای 18 عیار: 2,462,200 تومان1403/02/11

ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

۰ تا ۱۰۰ خرید بهترین انگشتر طلا

گروه طلای آرین
29 تیر 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
۰ تا ۱۰۰ خرید بهترین انگشتر طلا

انواع آلیاژها و رنگ‌های مختلف طلا را بشناسید

 

یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌ گذاری‌ها، سرمایه گذاری در طلا و جواهرات است؛ این جمله یکی از اون جمله‌هایی هست که تا به حال به گوش هممون خورده. در واقع خیلی از قدیمی‌ها و حتی سرمایه گذارانی که در حال حاضر در حال فعالیت در زمینه طلا هستند، بر این باورند که طلا همچون پول است و به ‌جز کاربردهای تجملی و زیبایی که داره برای ثبات مالی و سرمایه گذاری هم مورد استفاده قرار میگیره. خیلی از افراد امروزه با خرید انگشتر طلا و جواهراتی از این دست، هم از جنبه زیبایی از این فلز گران‌بها استفاده می‌کنند و هم با این کار سرمایه گذاری بلند مدتی انجام میدن و پولشون رو از آسیب‌هایی مثل تورم حفظ میکنن.

همونطور که میدونید ارزش واقعی پول با طلا مشخص میشه و این فلز گران ‌بها در هر جای دنیا همیشه مورد تقاضا است. با تورم و افزایش و کاهش غیرقابل پیش‌بینی ارز در بازارها، طلا میتونه یه محافظ قوی در برابر عدم ثبات بازار باشه و ارزش پول شما رو حفظ کنه. البته تهیه جواهرات طلا مثل خرید انگشتر طلا و گردنبند طلا نیازمند اطلاعاتیه که باید در اختیار داشته باشید تا بتونید با آگاهی کامل اقدام به خرید بهترین انگشتر طلا و جواهرات و زیور آلات کنید تا هم از جنبه زیبایی و هم از جنبه سرمایه گذاری از اونا استفاده کنید. در راهنمای جامعی که در ادامه می‌آوریم، قصد داریم تا به طور کامل نحوه صحیح خرید طلا و روش‌های مراقبت و نگهداری از این فلز گران ‌بها رو بررسی کنیم، بنابراین اگر شما هم از علاقه‌مندان به زیورآلات طلا هستید، در ادامه راهنما همراه گالری طلای آرین باشید.

چطور مقدار خلوص انگشتر طلا را به دست آوریم ؟

اگه قصد خرید بهترین انگشتر طلا رو دارید بهتره بدونید که انگشتر یکی از اون جواهراتیه که خیلی تو چشم هست و هم خودتون خیلی می‌بینیدش و هم بیشتر از بقیه زیور آلات به چشم بقیه میاد. بنابراین، برای انتخاب و خرید بهترین انگشتر طلا باید کمی حساسیت به خرج بدید تا هم بتونید بهترین انگشتر رو بخرید و هم چیزی رو انتخاب کنید که برای شما از همه لحاظ مناسب باشه. امروزه طراحی های متنوع بسیاری در بازار وجود دارن که از جمله این طرح‌ها میتونیم به طراحی منحصر به فرد انگشتر Portofino  گالری طلای آرین اشاره کنیم، اغلب این طراحی‌ها با توجه به اصول خاصی انجام میشن و شما باید بررسی کنید که کدوم مدل و طرح بیشتر با رنگ پوست و لباس‌های شما تناسب داره.  مناسب بودن جواهرات طلا شامل موارد مختلفی میشه که در ادامه قصد داریم این موارد رو بیشتر شرح بدیم.

در اولین قدم باید بدونید که طلای ۲۴ عیار طلای ۱۰۰ درصد خالص هست.  در واقع در هر آلیاژ طلا، 24 واحد وجود داره  که ما از آن‌ها به عنوان “قیراط” یاد می کنیم. وقتی طلایی می‌خرید که ۲۴ عیار داره، به این معنی است که شما ۱۰۰% طلای خالص و دست نخورده دارید که به عبارتی برابره با پول خالص در جیب شما. بر اساس نسبت، اگر طلای ۲۴ عیار ۱۰۰٪ خالص باشد، طلای ۱۰ عیار ۴۱.۷٪ خالص هست ( از نظر ریاضی به صورت ۱۰/۲۴ = ۴۱.۷٪ بیان میشه )

بنابراین، قاعده کلی اینه که ارزش طلا متناسب با خلوص اونه و هر چه طلا خالص‌تر باشه، ارزش اون بالاتر هست. ولی این بدان معنا نیست که زمانی که قصد خرید انگشتر طلا زنانه  رو دارید همیشه باید سطح خلوص بالاتری رو برای خودتون در نظر بگیرید؛ چرا ؟ چون باید قبل از این کار یک استثنا مهم رو در نظر بگیرید که در ادامه بهتون میگیم

میزان استفادتون از طلا چقدر خواهد بود ؟

طلای خالص بسیار نرم هست و به راحتی آسیب میبینه. پس اگر قصد دارید انگشترتون رو هر روز به دست کنید، بهتری کاری که میتونید بکنید اینه که به سراغ طلاهایی با قیراط کمتر برید. در حالت کلی، طلاها در قیراط‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ قیراط در دسترس هستند و قطعات کم عیار از طلا و سایر فلزات ساخته شده اند که به اونها آلیاژ گفته میشه و باعث میشن جواهرات طلا شما قوی‌تر و مستحکم‌تر بشه.

برای انگشتر و دستبندهایی که در معرض اصطکاک با سطوح سخت هستند، بهتر است قطعات ۱۰ و ۱۲ عیار خریداری کنید.  مثلا یک انگشتر مانند انگشتر Double گالری طلای آرین از جمله جواهراتیه که خیلی میتونه چشمگیر و جذاب باشه و همچنین از استحکام بالایی برخورداره؛ شما این فرصت رو دارید تا این انگشتر و سایر جواهرات گالری آرین رو قبل از خرید در طلا فروشی غرب تهران گالری طلای آرین بررسی کنید و اطلاعات کامل در مورد این جواهرات رو به دست آورید.
اندازه قیراط انگشتر طلا برای جواهراتی  که در معرض ضربه و آسیب قرار نمی‌گیرند هم در بین ۱۴ تا ۱۸ قیراط میتونه انتخاب مناسبی به شمار بیاد. قطعات با قیراط بالا که بین ۱۸ تا ۲۴ قیراط متغیر هستند به دو دلیل برای مناسبت‌های خاص، مهمانی‌ها و مراسم تشریفاتی مناسب هستند:

یکی این که شما به ندرت قرار از این طلاها قراره استفاده کنید و زمانی هم که از اونها استفاده می‌کنید، میتونید به دقت مراقبشون باشید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. دومین دلیل هم اینه که نگرانی شما در مورد گم شدن طلاها کمتر میشه و دیگه نیازی نیست هر کجا که میرید نگران گم شدن و یا جا گذاشتن انگشتر خودتون باشید.

شما باید قبل از خرید بهترین انگشتر طلا  این سؤال رو از خودتون بپرسید که آیا آلیاژ به کار رفته در طلا برای من خوبه و یا ممکنه باعث حساسیت پوستی بشه و یا انتخاب انگشتر طلا با رنگ پوست من سازگاره یا خیر. در واقع به‌جز زیبایی جواهرات طلا باید موارد خاص دیگه ای رو هم قبل از خرید انگشتر طلا بررسی کنید. جواهرات طلا ممکن است حاوی فلزاتی غیر از طلا باشند. یکی از متداول‌ترین فلزاتی که در یک آلیاژ طلایی مخلوط میشه، نیکل هست. اگرچه این فلز باعث افزایش استحکام و قوی‌تر شدن بیشتر طلا میشه اما در مقابل ممکنه برای برخی افراد حساسیت زا هم باشه.  اگر به نیکل حساسیت دارید، بهتره انگشتر طلا نگین دار زنانه و جواهراتی رو انتخاب کنید که درصد طلای بیشتری دارند. مثلاً خلوص ۱۸ عیار میتونه انتخاب خوبی برای شما باشه.

از اصالت و کیفیت طلا اطمینان حاصل کنید

فقط به این دلیل که جواهرات شما به رنگ طلا ساخته شده اند، به این معنی نیست که اونها واقعاً از طلا ساخته شده اند! تعداد بسیار کمی از جواهرات نفیس طلا وجود داره  که از طلای جامد۲۴ عیار ( ۱۰۰٪ طلای خالص ) ساخته شده باشند. اما امروزه برخی از فروشندگان جواهراتی رو به فروش میرسونن که دارای روکش طلا هستند و واقعاً از طلا ساخته نشدن اما ظاهری کاملا شبیه به طلای خالص دارند، به همین ترتیب اگه می‌خواهید اقدام به خرید بهترین انگشتر طلا و جواهرات کنید باید تفاوت طلای اصل و روکش طلا رو متوجه بشید.

در نظر داشته باشید جواهراتی که در اونها از طلا استفاده شده باشه نه آب طلا، دارای ویژگی‌ها و برتری‌های بیشتری نسبت به جواهرات آب طلا کاری شده هستند. اول از همه، همون طور که در قسمت قبلی گفتیم، به کار گیری آلیاژ در طلا به معنی ترکیب طلا با یه فلز دیگه هست و همین موضوع باعث میشه تا در نهایت جواهرات مستحکم‌تر و قوی‌تری رو در اختیار داشته باشید. در حالت کلی، خریداران جواهرات طلا معمولاً آلیاژ طلا رو به جواهراتی که با روکش طلا تزئین شده اند، ترجیح می دهند. این ارجحیت دلایل مختلفی داره. اولین مورد اینه که بعد از طلای خالص ۲۴ عیار، جواهرات آلیاژ طلا هستند که از ارزش زیادی برخوردارند. دومین مورد اینه که احتمال کدر شدن، تغییر رنگ دادن و یا نیاز به تمیز کردن مداوم در آلیاژهای طلا نسبت به جواهرات آب طلا کاری شده خیلی کمتره و همچنین آلیاژهای طلا به دلیل این که فرسوده نمی‌شدن، به نوعی جواهرات مادام العمر در نظر گرفته میشن. روکش طلا از فلزات پایه غیر طلا ساخته شده و در حین ساخت، این فلزات در طلای مذاب غوطه ور می‌شوند تا پوششی طلایی روی سطح ایجاد بشه. در نظر داشته باشید که  آبکاری معمولاً بسیار نازک است و به راحتی از بین می‌رود.

از جنبه‌ ای دیگه، در اختیار داشتن آلیاژ طلا میتونه به نوعی سرمایه گذاری در طلا به شمار بیاد و شما با این کار میتونید ارزش پولتون رو در گذر زمان حفظ کنید.

انواع آلیاژها و رنگ‌های مختلف طلا را بشناسید

طلای 24 عیار خالص دارای رنگی کاملاً زرد هست، اما خرید طلای۱۰۰ درصد خالص زیاد به صرفه نیست چرا که خیلی نرم و چکش خوار بوده و همچنین از نظر قیمتی خیلی گران‌تر از آلیاژ طلا هست.  در واقع  پیدا کردن طلای صد در صد خالص در شعبات مختلف طلا فروشی در بازار تقریباً دور از ذهن است و امروزه جواهرسازان روشی را برای مخلوط کردن طلا با سایر فلزات قوی‌تر ارائه کرده‌ اند تا بتونن این فلز رو مستحکم کنند؛ ترکیب طلا با فلزات مختلف باعث میشه تا عیار طلا ۱۸ عیار یا کمتر بشه، بنابراین رنگ زرد طلا تحت تاثیر قرار میگیره و در نهایت جواهراتی با رنگ‌های متفاوت تولید میشه.

با خرید آلیاژ طلا شما هنگام خرید انگشتر طلا و جواهرات متنوع دیگه، نیازی نیست فقط رنگ طلایی رو انتخاب کنید و میتونید از رنگ‌های متنوعی که در ادامه توضیح میدیم جواهراتتون رو انتخاب کنید.

۱. طلای زرد

طلای زرد در واقع رنگیه که وقتی میگیم ” طلایی ” به ذهن می آید. کلمه “طلا” در زبان عامیانه ما به عنوان یک رنگه که به عسل یا آفتاب تشبیه شده است. با این حال، تمام جواهرات زرد طلا در واقع طلا نیستند. همان‌طور که می دانید آبکاری در جواهرات طلایی رایج هست و گاهی عمداً برای حفظ ظاهر طلای زرد انجام میشه.

۲. طلای سفید

میشه گفت این رنگ طلا به نوعی یه نسخه روشن‌تر از نقره است. همچنین طلا سفید به اندازه طلای زرد برای انگشتر نامزدی طلا در بین زوج‌ها محبوب هست. طلای سفید رو گاهی اوقات میتونید با طلای زرد در کنار هم ست کنید. طلای سفید از فلزات سفید (یعنی پالادیوم، نیکل یا منگنز) ساخته شده است که از طلا قوی‌تر هستند.

۳. رزگلد

رزگلد یک رنگ طلایی در ترکیب با صورتی هست که انتخاب خیلی خوبی برای حلقه نامزدی به شمار میره. برای رسیدن به این رنگ زیبا، ترکیبی از فلز مس به طلا اضافه میشه که اغلب ۱۴ قیراط یا ۵۸.۵ درصد خلوص است. بالاترین نوع عیار این آلیاژ به طلای تاج معروف است که با ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد مس ساخته شده است.

۴. طلای سبز

این ترکیب از طلا یکی از نادرترین ترکیباتیِ هست که از طلای مخلوط با نقره ساخته شده است. این طلا رنگ زرد مایل به سبز روشنی داره و استفاده از سنگ‌های سبز مانند زمرد و پریدوت در کنار این جواهرات ترکیب خیلی زیبایی رو میسازه. طلای سبز بیشتر در آزمایشگاه‌ها تولید میشه اما بسیار کمیاب و بسیار گران هست. البته طلای سبز معروف به “الکتروم” را می توان به طور طبیعی استخراج کرد. در واقع باید بدونید که تنها تعداد بسیار کمی از جواهرسازان این امتیاز را دارند که اونها را ببینند، بنابراین طلای سبز چیزی نیست که معمولاً هنگام خرید طلا با آن‌ها روبرو می‌شوید.

اکنون که کیفیت‌های مختلف انواع طلا را بررسی کردیم، میتونید جواهرات مورد نظرتون رو به صورت هوشمندانه تهیه کنید. به عنوان مثال انگشتر Hermes گالری طلای آرین یکی از اون نمونه‌هایی هست که در طراحی و ساختش ظرافت بسیاری به کاربرده شده و همچنین دارای استحکام بالا و مناسبی هست که میتونه یه انتخاب عالی برای استفاده روزمره به شمار بیاد.

برای انتخاب فروشنده مناسب، این نکات را در نظر بگیرید:

  • به طلافروشی‌های معتبر مراجعه کنید. ساده‌ترین راه برای یافتن طلای با کیفیت، رفتن به فروشگاه‌های شناخته شده و مورد اعتماد مانند خرید انگشتر طلا از بهترین طلا فروشی تهران در بازار هست.
  • با این حال، اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه‌تری هستید، به دنبال فروشندگان مستقل باشید. شما میتونید با بررسی اعتبار و گواهی نامه‌های یک فروشنده معتبر از اعتبار فروشنده اطمینان حاصل کنید.
  • گالری طلای آرین با داشتن شعبه‌های مختلف در شهر تهران، اعم از طلا فروشی شمال تهران یکی از فروشندگان شناخته شده در این صنعت به شمار میاد که توانسته اعتماد مشتریان رو به خود جلب کنه، در واقع رضایت مشتریان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب طلافروشی خوب و معتبر به شمار میاد که باید در نظر داشته باشید.

قیمت گذاری و عوامل سنجش کیفیت طلا

از جمله مهم‌ترین نکات خرید بهترین انگشتر طلا برای خودتان اطلاع از روش قیمت گذاری طلا هست. در صورتی که قصد خرید انگشتر طلا رو دارید، باید قبل از اقدام به خرید از قیمت شمش طلا اطلاع داشته باشد این قیمت هر روز تغییر میکنه و بنابراین حتماً سعی کنید از قیمت‌های روز طلا با خبر باشید. نکته مهم دیگه ای که باید در نظر داشته باشید اینه که طلای خالص 24 عیار به صورت اونس فروخته میشه در حالی که جواهرات عیار غیر خالص معمولاً به گرم فروخته میشن. همچنین هنگام خرید انگشتر طلا باید هزینه‌های دیگر رو هم در نظر بگیرید، خیلی از جواهر سازان به اضافه هزینه طلا هزینه آلیاژ به کار رفته در اون رو هم حساب می کنند و همچنین هزینه اجرت رو نیز باید به آن اضافه کنید. قاعده کلی در محاسبه قیمت طلا اینه که حداقل دو برابر قیمت روز طلا رو برای خرید انگشتر طلا کنار بذارید، چرا که هزینه سود و اجرت و آلیاژ به کار رفته را نیز باید محاسبه کنید.

همچنین اگر میخواین طراحی انگشتر طلا سفارشی برای شما ساخته بشه باید انتظار افزایش هزینه‌ها رو بیشتر از مواردی که اشاره کردیم، داشته باشید. در این مورد، شما فقط هزینه طلا رو پرداخت نمی‌کنید بلکه هزینه طرح شخصی کار شده بر روی طلا رو هم پرداخت می‌کنید. مثلاً خیلی از برند های جواهرات طلا مطرح در دنیا مثل کارتیه، تیفانی و بولگاری چندین برابر قیمت طلا رو برای طراحی و سبک انگشتر طلا  انحصاری خودشون، بر روی جواهرات اضافه می‌کنند. سعی کنید هنگام خرید انگشتر طلا هر چی شک و تردید دارید و از بین ببرید و یک خرید با اطمینان انجام بدید. به عبارتی، اگر قصد خرید بهترین انگشتر طلا رو دارید بهتره خریدتون رو به دست شانس و اقبال نسپارید و مراقب همه نکات مربوط به خریدتون باشید. اگرچه قیمت طلا عمدتاً بر اساس میزان خلوص اون تعیین میشه، اما با این حال، تعیین میزان خلوص طلا کار ساده‌ ای نیست. در ادامه درصد خلوص مقادیر مختلف طلا آورده شده تا بتونید در هنگام خرید، با در اختیار داشتن این اطلاعات از خلوص طلای خریداری شده خود مطمئن شوید.

  • ۱۰ عیار
  • ٪۷۰

 

  • ۱۴ عیار
  • ٪۳۰

 

  • ۱۸ عیار
  • ٪۷۵

 

  • ۲۴ عیار
  • ٪۹۹.۹۹

 

بایدها و نبایدهای استفاده از انگشتر طلا و جواهرات

  • اگر قصد خرید طلاهای عیار بالا رو دارید، پیشنهاد می‌کنیم از اونها به ندرت استفاده کنید، به خصوص اگر می‌خواهید طلای خالص خریداری کنید زیرا همانطور که گفتیم طلاهای خالص خیلی نرم هستند و به راحتی آسیب می‌بینند.
  • قبل از حمام کردن، شنا کردن، باغبانی و یا شستشو حتماً طلاهای خودتون رو دور نگه دارید؛ مواد شیمیایی درون صابون‌ها و موارد شوینده میتونن طلا رو از بین ببرند به ویژه اگه از جواهراتی با روکش طلا استفاده می‌کنید.
  • در استخر و ساحل به طور کلی از جواهرات و انگشتر طلا استفاده نکنید، جدای از اشباع زیاد کلر یا نمک و احتمال آسیب رسیدن به جواهرات در آب دریا و استخر، احتمال گم شدن جواهرات در این مکان ها خیلی زیاده.

چگونه از جواهرات و انگشتر طلا نگهداری کنیم ؟

  1. مهم‌ترین نکته‌ای که ممکنه خیلی‌ها اون رو در نظر بگیرند اینه که سعی کنید در صورتی که از جواهراتتون استفاده نمی‌کنید اونها رو در جعبه‌های جداگانه یا در محفظه‌های مجزا در یک جعبه نگهداری کنید.
  2. اگر چنین جعبه‌ها یا محفظه‌هایی در دسترس ندارید، نگران نباشید یه راه کار دیگه ای که میتونید انجام بدید اینه که جواهراتتون رو در تکه‌های جدا گونه از لباس یا پارچه قرار بدید تا از خراشیده شدن هر کدوم توسط سایر جواهرات جلوگیری کنید.
  3. توصیه می‌کنیم که زنجیرهای طلاتون رو در جعبه‌هایی با سایر جواهرات گره نخورند. اگه زنجیرهای طلایی شما به هم گره بخورند، باید گره اونها رو به آرومی باز کنید چرا که برخی مواقع احتمال شکسته شدن زنجیرها وجود داره.
  4. اگه برای نگهداری از دستبند و گردنبند طلاتون جعبه یا محفظه‌ ای نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم اونها رو جایی قرار بدید که بتونید آویز کنید، به این صورت احتمال گره خوردن زنجیرها هم خیلی کم میشه.
  5. در هنگام انتخاب و ست کردن بهترین رنگ با انگشتر طلا توصیه میشه که رنگ سنگ‌های به کار رفته در انگشتر رو در نظر بگیرید و برای خرید بهترین انگشتر طلا بهتره انگشتری رو انتخاب کنید که رنگ طلا و سنگ اون با هم هماهنگ باشند.

روش‌های تمیز کردن جواهرات و انگشتر طلا

  • برای این که بهترین انگشتر طلا و جواهرات رو در اختیار داشته باشید باید بدونید که تمیز کردن مداوم این جواهرات یکی از اصول مهم در نگهداری از جواهرات به شمار می آید. سعی کنید حداقل هر چند وقت یک بار جواهراتتون رو گردگیری کنید.
  • میتونید هر از چند گاهی با یک تکه پارچه نرم و نازک جواهرات خودتون رو پاک کنید، پارچه رو به آرامی روی جواهراتتون بکشید تا روغن و گرد و غبار روی اونها پاک بشن. به این ترتیب از تجمع کثیفی روی سطح جلوگیری می‌کنید.

نحوه تمیز کردن جواهرات با مایع شوینده مخلوط شده در آب گرم :

  • یک کاسه را با مخلوط صابون پر کنید و جواهرات طلا را به مدت ده تا پانزده در اون دقیقه خیس کنید.
  • اگر زیورآلات شما دارای سنگ یا طرح‌های پیچیده مانند انگشتر پورتوفینو گالری طلای آرین هست، به جای خیس کردن طلا از یک گوش پاک کن برای تمیز کردن انگشتر استفاده کنید. به این ترتیب در عین محافظت از سنگ‌های قیمتی، لکه‌ها و گرد و غبار رو میتونید پاک کنید. همچنین، جواهراتی که دارای شکاف‌های عمیق‌تر و بزرگ‌تر هستند رو میتونید با یک برس نرم تمیز نمایید و سپس اون را در آب گرم بشویید و با پارچه نرم خشک کنید.
  • توصیه می‌کنیم جواهراتتون رو هر سه ماه یک بار به صورت عمیق و اصولی تمیز کنید. این نوع تمیز کردن انگشتر طلا باید چند بار در سال صورت بگیره تا از فرسودگی طلا توسط مواد شیمیایی جلوگیری بشه.

در ادامه مراحل تمیز کردن عمیق و اصولی جواهرات و انگشتر طلا رو به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم :

  • جواهرات خودتون رو به مدت سه ساعت در محلول تمیز کننده خیس کنید.
  • اگه جواهرات شما دارای سنگ‌های قیمتی هستن، باید قبل از هر گونه تمیز کاری بررسی کنید که آیا محلول تمیز کننده برای سنگ قیمتی جواهرات شما هم مناسبه یا خیر.
  • هر قطعه را با یک گوش پاک کن یا یک برس نرم تمیز کنید.
  • در نهایت قطعات رو با آب گرم بشویید و خشک کنید.
  • همیشه به یاد داشته باشید، طلا چیزی فراتر از یک زیورآلات زیباست و باید به اون به چشم یک سرمایه گذاری با ارزش نگاه کنید که ارزشی برابر با پول دارد و همچنین قیمت اون همواره در حال افزایش هست.

سؤالات متداول

چگونه می‌توان طلای اصل را  تشخیص داد؟

برای این کار یک فنجان یا لیوان بردارید، آن را با آب پر کنید، اکنون طلایی را که می‌خواهید آزمایش کنید، بیاورید. آن را در این لیوان پر کنید. اگر طلا شناور بماند قطعاً یک طلای واقعی نخواهد بود، اما اگر طلا تا انتهای لیوان فرو رود، طلای خالص است. طلای واقعی به دلیل فلز سنگین بودن در لیوان آب غرق خواهد شد.

 بهترین نوع طلا برای جواهرات کدام است؟

طلای ۲۲ عیار از بهترین طلاها برای جواهرات به شمار می‌رود. در نتیجه، اکثر مردم طلای ۲۲ عیار را به طلای ۲۴ عیار ترجیح می دهند زیرا ارزش فروش مجدد آن بالاتر است.

چگونه طلای جعلی را از طلای واقعی تشخیص دهیم؟

اگر از تقلبی یا اصلی بودن طلای خود مطمئن نیستید، می توانید قطعه طلای مورد نظرتون رو از نظر مهری که بر روی اون حک شده بررسی کنید. معمولاً در گردنبندهای طلا این مهر بر روی قفل قرار دارد و در حلقه‌های طلا این مهر در داخل حلقه مشاهده میشه. اگر قطعه طلای شما واقعی باشه، مهر باید دارای علامت سازنده و علامت عیار مانند 14K یا 24K باشد.

 نتیجه گیری

قبل از این که اقدام به خرید جواهرات طلا کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب بهتر و صحیح‌تری را داشته باشید. همچنین، انتخاب یک طلافروشی قابل اعتماد و شناخته شده اولین شرط خرید یک محصول با کیفیت و رضایت بخش می باشد. گالری طلای آرین یکی از طلافروشی‌های با سابقه در تهران به شمار می‌رود که از تنوع بسیاری در محصولات و جواهرات طلا برخوردار است و شما می توانید انواع مدل‌ها و طراحی های منحصر به فرد این گالری را در سایت گالری آرین مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که قصد سرمایه گذاری و یا کسب مشاوره در خصوص طلا و جواهرات دارید، این فرصت را دارید تا با شماره ۰۹۱۲۴۹۳۴۰۲۵ تماس حاصل کرده و سوالات خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

راهنمای کامل خرید انگشتر پورتوفینو

راهنمای کامل خرید انگشتر پورتوفینو

خرید انگشتر پورتوفینو موضوع اصلی مقاله امروزه، ولی قبل از اون باید در مورد خرید اینترنتی طلا ...
گروه طلای آرین
13 تیر 1401
خرید انگشتر طلا برای شب تولد (۵ نکته کاربردی)

خرید انگشتر طلا برای شب تولد (۵ نکته کاربردی)

خرید انگشتر طلا، می‌تونه بهترین روش برای خوشحال کردن و سورپرایز کردن خانوم‌ها باشه! به طور کلی، ...
گروه طلای آرین
26 دی 1400
چگونه انگشتر طلا را با لباس مشکی ست کنیم؟

چگونه انگشتر طلا را با لباس مشکی ست کنیم؟

انگشتر طلا از اکسسوری‌هایی محسوب می‌شه که تو جعبه جواهرات هر خانمی پیدا می‌شه! چرا‌که خیلی محبوب ...
گروه طلای آرین
30 دی 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه